torsdag den 26. juli 2018

Jacquard- hækling eller tapestry crochet

Jeg har sat mig for at lære at hækle jacquard hækling. Jeg hækler og hækler, men resultatet bliver ikke lige så fint, som de billeder der er i den lille bog "Hippe hylstre i Jacquard-hækling", der var min første inspirationskilde. Men de snyder også med billederne i bogen, de sætter objektet lidt på skrå, så man ikke kan se at motivet hælder til højre eller venstre - hmmm!
På min lille toilettaske herunder kan I se, at de små firkanter skråner, og hvordan undgår man det??
Det kan du se under Bornholmske grydelapper.



Efter adskillige timers knoklen på, trævle op, hækle, se på youtube, er jeg ved at finde metoden, tror jeg.
De klip jeg har fundet på Youtube, viser ikke hvordan man bærer sig ad helt ned i detaljen.
Men se her:
Når man skal skifte farve trækkes ny farve gennem den ikke helt færdige fm fra forrige farve. Altså der trækkes gul trækkes gennem to blå løkker .



Så hækles ny fm med gul.
Skal der kun være en gul fm, trækkes blå gennem de to løkker på gul og ny blå fm hækles, som her på billedet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjerter flettet i pil

  Hjerter flettet i pil 45 kr. pr. stk.